the last return
installation 2022
self-dyed fabric, paper, dye
Deutsch unten
The installation was created during an exchange in Durban and touches on different associations with (Creole) identity, displacement,
maybe healing,
but also with the relation of humans to themselves and to nature.
Cut out pieces of fabric were separately wrapped tightly around objects, crumpled and fixated and then submerged in dye. After drying, a dress with the artist's measurements was assembled and sewn.
The patterns on the dress bear witness to when the parts were separated and fixated, but also to the ways the water found through the restrictions.
The "excess" dye was used to create paper objects, working with ideas like recognition, assignment, wounding and growth.
the last return
installation 2022
self-dyed fabric, paper, dye
Die Installation entstand während eines 2-wöchigen Austausches in Durban. Sie behandelt verschiedene Assoziation mit (Kreolischer) Identität, Displacement, vielleicht Heilung, aber auch das Verhältnis von Menschen zu sich selbst und der Natur.
Ausgeschnittene Stoffteile wurden einzeln um Objekte gewickelt, geknautscht, fixiert und in Farbe getaucht. Nach dem Trocknen wurden die Teile zu einem Kleid zusammengefügt.
Die Muster auf dem Kleid zeigen, dass die Teile getrennt und fixiert waren, aber sie zeigen auch die Wege, die das Wasser durch die Fixierung hindurch fand.
Mit der "restlichen" Farbe wurden Papierobjekte gefertigt, arbeitend mit Ideen wie Wiedererkennung, Zuweisung, Versehrtheit und Wachstum.
the last return
installation 2022
self-dyed fabric, paper, dye
Deutsch unten
The installation was created during an exchange in Durban and touches on different associations with (Creole) identity, displacement,
maybe healing,
but also with the relation of humans to themselves and to nature.
Cut out pieces of fabric were separately wrapped tightly around objects, crumpled and fixated and then submerged in dye. After drying, a dress with the artist's measurements was assembled and sewn.
The patterns on the dress bear witness to when the parts were separated and fixated, but also to the ways the water found through the restrictions.
The "excess" dye was used to create paper objects, working with ideas like recognition, assignment, wounding and growth.
Die Installation entstand während eines 2-wöchigen Austausches in Durban. Sie behandelt verschiedene Assoziation mit (Kreolischer) Identität, Displacement, vielleicht Heilung, aber auch das Verhältnis von Menschen zu sich selbst und der Natur.
Ausgeschnittene Stoffteile wurden einzeln um Objekte gewickelt, geknautscht, fixiert und in Farbe getaucht. Nach dem Trocknen wurden die Teile zu einem Kleid zusammengefügt.
Die Muster auf dem Kleid zeigen, dass die Teile getrennt und fixiert waren, aber sie zeigen auch die Wege, die das Wasser durch die Fixierung hindurch fand.
Mit der "restlichen" Farbe wurden Papierobjekte gefertigt, arbeitend mit Ideen wie Wiedererkennung, Zuweisung, Versehrtheit und Wachstum.